Ekonomiavdelningen är en central funktion som ansvarar för ekonomistyrning och uppföljning, bokföring, redovisning, bokslut, projektstöd, moms- och skattefrågor, leverantörsfakturahantering, transaktioner samt finansiering. Tillsammans arbetar de med löpande ekonomisk administration samt bistår med rapporter, analyser, budgetunderlag och andra tillförlitliga underlag inför olika beslut. Därtill identifierar de förbättringspotential i verksamheten genom kontinuerlig uppföljning samt stöd och analys till övriga i organisationen. Deras uppdrag innefattar även att upprätthålla och förmedla de lagar/förordningar/regelverk som föreligger bolaget samt förvalta och utveckla de ekonomiadministrativa systemen. Deras fokus ligger på att skapa ekonomiadministration med hög kvalitet och effektivt resursutnyttjande. De arbetar ständigt med att digitalisera, automatisera och effektivisera sina processer, rutiner och system.
Om Bostads AB Mimer
Mimer är det största bostadsbolaget i Västerås och ägs av Västerås stad. Vi äger och förvaltar cirka 11 800 bostäder och över 22 000 västeråsare bor i våra hus. Vi skapar hemlängtan och framtidstro. Trivsamma, hållbara hem med plats för trygghet och gemenskap. Vi tänker nytt, smart och utvecklar våra bostadsområden för framtiden och för våra hyresgäster.
Jobbar du redan på Bostads AB Mimer?
Hjälp till i rekryteringen och hitta din framtida kollega.