Kundcenter & Uthyrning är Mimers ansikte utåt och den avdelning som hyresgäster och sökande först kommer i kontakt med.
Kundcenters uppdrag är att ge snabb och bred service gällande övergripande frågor för hela verksamheten i alla våra kanaler. Fokus ligger på kundbemötande och att ge snabb och bra service. Hos dem kan våra hyresgäster få hjälp att göra en serviceanmälan, söka lägenhet, uppdatera sin ansökan, få svar på fakturafrågor med mera.
Uthyrningen ansvarar för att marknadsföra, visa och hyra ut Mimers lägenheter, bilplatser och förråd. De hanterar även överlåtelser, andrahandsuthyrningar och direktbyten. Fokus ligger på att skapa ett snabbt uthyrningsflöde från uppsagd lägenhet till nytt kontrakt för att minska hyresbortfall och undvika dubbla hyror för våra kunder. Därtill ser de till att skapa rätt förväntningar från hyresgäst i samband med inflytt.