Inköp ansvarar för ledning, administration och utveckling av inköp och upphandling. De underlättar för Mimers medarbetare runt om i verksamheten vid införskaffandet av varor och tjänster, i syfte att hitta rätt produkt till rätt pris. Det gör de genom att teckna strategiska samarbetsavtal med väl utvalda leverantörer. Då Mimer är ett långsiktig allmännyttigt bolag med kunden i fokus behöver många aspekter behandlas utöver pris såsom kundnöjdhet, hållbarhet och leveranssäkerhet bland annat. I en föränderlig värld med alltmer tekniska lösningar är valet av leverantör bara en del av deras arbete.
Om Bostads AB Mimer
Mimer är det största bostadsbolaget i Västerås och ägs av Västerås stad. Vi äger och förvaltar cirka 11 800 bostäder och över 22 000 västeråsare bor i våra hus. Vi skapar hemlängtan och framtidstro. Trivsamma, hållbara hem med plats för trygghet och gemenskap. Vi tänker nytt, smart och utvecklar våra bostadsområden för framtiden och för våra hyresgäster.
Jobbar du redan på Bostads AB Mimer?
Hjälp till i rekryteringen och hitta din framtida kollega.